Fræk julekalender fra Aarhus-virksomhed hitter hos voksne

I Magasin har de i år solgt over 65.000 gourmet-kalendere. Og sexshop har solgt 5000 til danske kunder

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Mathilde Mackowski er indehaver af Sinful.
Af David Buch og Rasmus Dyrberg Hansen
I samarbejde med tv2.dk

Vi har taget hul på december, og dermed er det blevet tid til kalendergaver - og det er ikke kun børnene, der bliver begavet

I dag var der også rigtig mange voksne, der kunne åbne den første låge i deres pakkekalender. For pakkekalendere til voksne er blevet et hit.

Alene stormagasinet Magasin solgte sidste jul gourmetkalendere for over 10 millioner kroner, men der er også ofte bøger bag de 24 låger. Også kosmetik, cremer eller vin og snaps er populære kalendergaver.

Jacob Nielsen har for 2000 kroner købt en helt særlig julekalender - med bacon.

- Det er da den eneste rigtige julekalender til en mand, Jacob Nielsen med et smil til TV 2.

I Magasin har de i år solgt over 65.000 gourmet-kalendere. De koster mellem 150 og 750 kroner i 60 forskellige udgaver.

- Udviklingen er gået rigtig, rigtig stærkt. De seneste år har vi vækstet med mellem 30 til 35 procent hvert eneste år. Og i år ser vi også ud til at slå rekord, siger Ricky Overeem, der er fødevareansvarlig i Magasin, til TV 2.

Men det er ikke kun lidt godt til ganen, der kan gemme sig bag lågerne. Simone Arvad, der til dagligt er radiovært, glæder sig også til at skulle åbne sin kalender her december:

- Jeg har købt en julekalender for voksne kvinder med voksenlegetøj i.

Sexshoppen Sinful, der har hovedsæde i Aarhus, har lavet en af de mere eksotiske julekalendere til voksne – og den er populær. De melder i dag om udsolgt med over 5000 kalendere.

Bag den første låge i Simone Arvads frække kalender gemte sig en mini-vibrator.

- Når man bliver lidt ældre, er det fedt, at det er noget, som man rent faktisk kan bruge til noget. Den her kommer jo ikke til kun at holde i dag. Det er ikke en man bruger, og så er den færdig, tænker jeg, siger radioværten til TV 2.

Jacob Nielsen med bacon-kalenderen er ikke i tvivl om, hvorfor voksenkalendere er et hit:

- Det er jo ligesom at blive barn igen. Det er det der med, at få juleglæden igen

Magasin regner med at slaget af gourmet-julekalendere topper i næste uge, så de når op på 75.000 solgte kalendere.

Seneste nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden og analysere statistik. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid ændre dit samtykke. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her