Stort bryggeri retter ind efter kritik af Aarhus-ølstafet
Mikkeller tager kritik fra Alkoholreklamenævnet til sig og vil have større fokus på kommunikationen fremover.
- Vi tager selvfølgelig kritikken til os. Vi har ingen interesse i at promovere druk.
Direktør i Mikkeller, Kenneth Madsen, er klar i mælet, efter Alkoholreklamenævnet i dag udtalte kritik af Mikkeller i forbindelse med promoveringen af ølstafetten Beermile i Aarhus.
Læs også:
- Mikkeller er jo en virksomhed, som har haft enorm fokus på sport og helbred, selvom vi producerer øl. Vores founder Mikkel Borg Bjergsø er meget opmærksom på, at ud over at man kan drikke nogle gode øl, så skal man også tage sig af sit helbred. Det har været en stor del af virksomheden i alle 16 år, siger direktøren.
I bagklogskabens klare lys...
Kritikken af Mikkeller gik på, at markedsføring af alkohol ikke må forbindes med aktiv sportsudførelse.
Nævnet lagde i afgørelsen vægt på, at der i markedsføringsmaterialet står, at "Beermile kombinerer løb og øl på den fede måde", og at "de grundlæggende elementer er: fire Mikkeller-øl og fire omgange af 400 meter". Desuden anvendte Mikkeller et billede af en løber sammen med Mikkeller-øl.
- I bagklogskabens klare lys kan det måske godt opfattes sådan. Vi tager kritikken til os og sørger for, at kommunikation og markedsføring ikke kommer til at give problemer fremadrettet. Vi kommer til at have ekstra fokus på ikke at sende signal om, at Mikkeller lægger op til sport og druk, for det gør vi ikke. Vi skal selvfølgelig overholde reglerne, konstaterer Kenneth Madsen.