Legetøjskæde vil have youtuber som frontfigur
Kids Coolshop har besluttet sig for ikke at markedsføre sig med klassiske tv-reklamer, men derimod med en youtuber
Torsdag åbnede en hel ny legetøjskæde i Danmark – Kids Coolshop – med afdelinger i blandt andre Horsens og Silkeborg. En af de mest specielle ting ved kæden er dens måde at markedsføre sig selv på. Det bliver nemlig primært gennem Youtube med karakteren Mester K.
Han laver videoer på sin egen kanal, hvor der testes legetøj med børnene og fortælles om alt det nye seje gear.
- Det er Youtube, vi vælger i stedet for tv-reklamer, fordi de tit er kunstige i forhold til at vise, hvad børnene skal ønske sig. Med Mester K kommer vi helt ned i øjenhøjde med børnene, siger indehaveren af Kids Coolshop i Horsens, Søren W. Nielsen, til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Mester K – med det borgerlige navn Mikkel Rugholm – har fået indrettet et kontor i Aarhus med en masse legetøj, og herfra laves de mange videoer.
- Jeg har ikke sat mig helt ind i alt legetøjet endnu, men det er det, jeg har kontoret til. Så jeg kan udforske og lege, siger Mester K.
Der ligger mange tanker bag at bruge Youtube som mediet til at nå de mindste.
- Børn i dag er digitale, og deres foretrukne medie er Youtube. Her kan vi komme i dialog med dem og inddrage dem i legen i stedet for bare at kommunikere til dem, siger CEO hos Kidvertising, Malene Spange.
Udover aktivitet på Youtube vil Mester K også komme ud til de i alt fem butikker i Jylland og på Fyn og lege med børnene og promovere Kids Coolshop.
Du kan se mere om Mester K i tv-indslaget øverst på siden.