Aarhus Fremad siger nej til særlig slags reklamer: - Det kommer med en enorm slagside

Aarhus Fremad vil ikke have bettingreklamer og har givet plads på trøjen til Center for Ludomani.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Lars Kruse (th.) er direktør i Aarhus Fremad. Foto: Aarhus Fremad

Fodboldklubben Aarhus Fremad har taget et standpunkt. I en fodbold-verden, hvor pengene fra bettingreklamer er enorme, ønsker klubben i stedet at skabe en debat om spilafhængighed. 

Derfor siger klubben fremover nej til bettingreklamer og har i stedet givet pladsen på trøjen til Center for Ludomani.

Første gang var fredag aften, da Aarhus Fremad på hjemmebane skulle møde FC Helsingør.

- Vi har gjort det primært for at tage samfundsansvar og italesætte, hvor meget det betyder at spille på fodboldkampe i denne branche, siger direktør Lars Kruse.

Han mener, at folk kan bruge deres penge mere fornuftigt end at spille på kampe med Aarhus Fremad. Klubben har ikke sagt nej til bettingsponsorer, men har sagt fra til fremtidige eventuelle sponsorater.

- Det passer godt ind i klubben at tage dette ansvar. Kan vi starte denne debat? Kan vi snakke om, hvor meget det fylder? Det bliver fremstillet som socialt og hyggeligt, men det kommer med en enorm slagside, for mange har pengespilsproblemer, siger Lars Kruse.

Kampen endte 1-1.

Seneste nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden og analysere statistik. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid ændre dit samtykke. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her