Vild succes: Jesper inspirerer millioner verden over

På det sociale medie TikTok har Jesper Søndergaard på bare et år formået at tiltrække over en halv million følgere. Han mener, succesen skyldes et veludviklet koncept.

Udgivet Opdateret
Jesper Søndergaard drømmer stadig stort og håber på en million følgere i fremtiden. Foto: Jeppe Bech

Om dit stilikon er David Beckham, Elvis Presley eller Ryan Gosling, så har Jesper Søndergaard din ryg.

Som ung dreng var hans eget stilikon den danske popduo Nik og Jay, og i dag inspirerer han over en halv million følgere til at klæde sig efter deres ikoner. 

- Det er helt vildt, at så mange følger med. Det er helt surrealistisk og svært at forholde sig til, og så er det bare gået sindssygt hurtigt, siger Jesper Søndergaard.

På bare et år er Jesper Søndergaards TikTok-profil eksploderet. I mere end to år har han forsøgt at bryde igennem, og nu tyder meget på, at det faktisk er lykkedes den 31-årige modeinfluencer fra Aarhus.

På TikTok har 31-årige Jesper Søndergaard 599.000 følgere. / Foto: Jeppe Bech
Mit næste mål er en million følgere, større samarbejder og på sigt mit eget tøjbrand
Jesper Søndergaard, modeinfluencer, Aarhus

Selv mener han, at det skyldes et veludviklet koncept.

- På et eller andet tidspunkt måtte det jo næsten lykkes. Jeg havde ikke forventet, at det ville virke, men jeg havde virkelig håbet det, siger han.

Mange af hans videoer er gået viralt og flere har mange millioner visninger. Den mest sete video er vist 13,5 millioner gange. Anden og tredje pladsen følger stærkt efter med 12,2 og 7,6 millioner visninger.

Konceptet, Jesper Søndergaard har fundet på, går ud på at vise, hvordan man kan klæde sig efter kendte mennesker. I korte videoer viser han, hvordan man for eksempel kan komme til at se ud som fodboldspilleren Cristiano Ronaldo eller den fiktive karakter Thomas Shelby fra Netflix-serien Peaky Blinders.

- Jeg har tidligere set nogle "how to"-videoer på Youtube og tænkte, at det også egnede sig godt til TikTok, siger Jesper Søndergaard. 

Det bedste råd er at lade være med at tænke over, hvad andre tænker om det, du laver
Jesper Søndergaard, modeinfluencer, Aarhus

- Og så tror jeg, at det betyder meget, at det er personer, som rigtig mange mennesker i forvejen ser op til.

Jesper Søndergaards 599.000 følgere er med til at bestemme, hvilke kendisser han skal efterligne. I øjeblikket ligger TikTok-profilen i top syv over hittende danskere på mediet. 

Drømmer om en million

Selvom Jesper Søndergaard allerede har opnået meget det seneste år, tør han - som barndomsikonerne Nik og Jay - stadig at drømme stort. 

- Mit næste mål er en million følgere, større samarbejder og på sigt mit eget tøjbrand.

Fra det nye år er det planen, at han skal gå fuldtid med sine sociale medier og prioritere al sin tid på at udvikle og udgive indhold. Noget, han håber, kan få ham tættere på drømmen. 

- Jeg synes helt klart, at det er inden for rækkevidde, siger han.

Indtil nu har Jesper Søndergaard arbejdet med sociale medier ved bureauet BeSocial. At skabe indhold til sociale medier er derfor ikke nyt for ham.

Ifølge Jesper Søndergaard har han her fået inspiration fra karakteren Carmine Falcone fra Batman. / Foto: Jeppe Bech

Til andre med samme drøm som ham har Jesper Søndergaard en klar opfordring. 

- Det bedste råd er at lade være med at tænke over, hvad andre tænker om det, du laver. Det behøver ikke altid at være perfekt, det handler bare om at komme i gang og prøve en masse forskelligt af, slår han fast.

Seneste nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden og analysere statistik. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid ændre dit samtykke. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her