Du er nummer 61 i køen...
Du skal have god tid, hvis du skal skilles
Du gør klogt i at væbne dig med tålmodighed, hvis du skal skilles, eller hvis du har spørgsmål om anbringelse af børn.
Det såkaldte infocenter hos Statsforvaltningen bliver kimet ned det meste af dagen.
Der ér kun én telefonlinje til at betjene dem, der ringer. Linjen skal både håndtere professionelle advokater og alle os andre.
Tirsdag besøgte TV 2 | ØSTJYLLAND det aarhusianske advokatfirma Strauss & Garlik. Her oplevede advokat Rasmus Hedegaard at være nummer 61 i køen, da han ringede til Statsforvaltningen med et spørgsmål.
- Det er overhovedet ikke atypisk at være det nummer i køen. Så er det fuldstændig ligegyldigt - så kan man lige så godt lade være, siger han til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Hos Statsforvaltningen erkender administrationschef Rasmus Kruse, at de lange ventetider i telefonkøen er et problem.
- Vi har haft nogle ventetider, som vi ikke er tilfredse med. Det arbejder vi med at få ned, forklarer han.
Statsforvaltningen har netop lanceret et nyt tiltag, hvor man kan bestille et opkald i stedet for at sidde i en lang telefonkø.
Se mere i tv-indslaget øverst på siden.