Kæmper for overlevelse: Lone og kolleger synger romantisk sang til kunder

Butikkerne i Skanderborg tager nu alternative metoder i brug for at blive ved med at være i kundernes bevidsthed, og derfor indspiller de nu en sang for at modvirke butiksdød.

Udgivet Opdateret
VIDEO: Hør butikkernes råb om hjælp her.

'Kom lige og sæt dig, kom lige og læg dig. Kom lad mig mærke dig igen'

Starten af Poul Krebs' hit er sensuel, men for tiden ikke helt aktuel. Det lyder rart med kram og kærlighed, og 'Sådan nogen som os har jo brug for en kæreste', men det kan være svært at date, når man skal holde afstand og blive hjemme.

Selvom vi må vente lidt endnu med at følge de romantiske anvisninger i sangen, så betyder det ikke, at teksten ikke kan bruges på anden vis.

Vi har simpelthen brug for, at kunderne bliver ved med at handle i Skanderborg. Og når man ikke kan komme ind i butikkerne, så kan man jo købe på nettet.
Lone Löwenstein, Mit Hjerterum

Det mener i hvert fald Lone Löwenstein fra butikken Mit Hjerterum i Skanderborg. Hun har nemlig ikke brug for en kæreste, men en kunde.

Flere butikker i Skanderborg er lukkede for tiden.

Derfor er hun gået sammen med flere andre butiksejere i en nyfortolkning af Krebs-hittet for at udtrykke deres lidenskabelige længsel efter kunder til deres butikker.

- Tiden nu er oplagt til, at vi står sammen mere end nogensinde før, så derfor fik jeg den idé, at vi skulle synge en sang, siger Lone Löwenstein til TV2 ØSTJYLLAND.

Indtil videre må de vente med at være fysiske, og i stedet håber hun og de andre butiksejere, at kunderne vil vise lidt kærlighed til butikkerne online.

- Rigtig mange butikker er lukkede lige nu, og vi har simpelthen brug for, at kunderne bliver ved med at handle i Skanderborg. Og når man ikke kan komme ind i butikkerne, så kan man jo købe på nettet, siger Lone Löwenstein.

Jeg kan i hvert fald garantere for underholdningsværdien, og det er vel også noget værd.
Lone Löwenstein, Mit Hjerterum

Og netop forsøget på at opnå kundernes kærlighed gennem en sang kan være en god ide, hvis man spørger kunderne selv, der onsdag var på gaden i Skanderborg.

- Det kunne være med til at fange opmærksomheden lokalt på en anden måde, end hvis det bare var en almindelig kampagne, siger Karen Lillevang Jensen til TV2 ØSTJYLLAND.

Flere handlende i Skanderborg tror, at sangen er en god måde at få kundernes opmærksomhed på.

- Jeg tør næsten ikke skrue forventningerne op, og jeg ved ikke, hvem der synger for, men den skal være god i hvert fald, lyder det fra Jakob Høgh fra Skanderborg.

Selvom Lone Löwenstein ikke kan garantere for kvaliteten af butiksejernes sprøde røst, så lover hun til gengæld god underholdning og masser af kundekærlighed.

- Jeg kan i hvert fald garantere for underholdningsværdien, og det er vel også noget værd, siger hun med et glimt i øjet.

Seneste nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden og analysere statistik. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid ændre dit samtykke. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her