Fans glæder sig: Nu kan du købe kebab på stadion

Fansene har vist deres begejstring for kebabben til de to seneste kampe på Ceres Park. Derfor bliver den solgt inde på stadion, når AGF møder AaB på lørdag. Og måske senere.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Julie og Jesper Rødekilde er store AGF-fans, og de vil gerne have alternativer til pølsen.

Er du til kebab og stadion-bold? Så bliver der mulighed for netop det på lørdag, når AGF tager imod AaB i en hjemmekamp på Ceres Park.

- Nu prøver vi at flytte kebabben ind i både fanzonen og inde på stadion, siger Asger Munkholm, marketingsdirektør i AGF, til TV2 ØSTJYLLAND.

Det skal ses i lyset af, at testsalget af kebabben udenfor stadion - på den såkaldte AL Bank Fanzone - var en “stor succes” ved AGF’s seneste hjemmekamp mod FC Nordsjælland.

- Der var en rigtig lang kø til at komme og få kebab i vores fanzone inden vores seneste hjemmekamp, siger Asger Munkholm.

Men i modsætning til sidst - hvor man ikke måtte tage kebabben med ind på stadion - så kan man denne gang købe en kebab på C-tribunen.

- Vi laver en gæstebod til dem inde på selve stadion, siger Asger Munkholm.

Fedt og luft i brød

Der var også stor efterspørgsel efter kebab i en rundspørge, som TV2 ØSTJYLLAND lavede med AGF-fans udenfor stadion inden pokalkampen mod Vatanspor.

Her svarede 39 ud af 45 adspurgte AGF-fans, at de kunne finde på at købe kebab, hvis den blev en fast del af sortimentet inde på Ceres Park. En af dem var 36-årige Ida Rohde.

Ida Rohde og Line Havmand Jensen i AL Bank Fanzonen.

- Det vil bare være rart med et eller andet, der ikke bare er fedt og luft i brød, sagde AGF-fan Ida Rohde, der skulle se kampen med sin veninde på AGF-sektionen.

- Jeg vil bare gerne have noget andet end pølse altid. Det er altid fransk hotdog og pølse.

Der bliver normalt kun solgt stadionplatte og fransk hotdog med svinekød på Ceres Park. Det vil sige, at for eksempel muslimer, jøder, vegetarer og veganere ikke har mulighed for at købe mad under fodboldkampen. 

- Jeg vil meget hellere have en anden kulinarisk oplevelse end pølsen, fordi hvis jeg tager hjem fra byen, så køber jeg ikke en pølse. Så køber jeg en kebab eller en burger.

Line Havmand Jensen byder ligesom sin veninde andre alternativer til pølsen velkommen inde på stadion. Hun er AGF-fan og synes desuden, at pølserne får lidt for meget på grillen.

- De brænder dem altid på herude. Det er enormt træls at spise, så det kunne være rart med noget afveksling, sagde 31-årige Line Havmand Jensen, der er bagerjomfru til hverdag.

Fans vil have alternativer

Efterspørgslen på andet end stadionplatten er meget lille.

Sådan har forklaringen tidligere lydt fra AGF. Først i foråret og herefter inden pokalkampen mod den dansk-tyrkiske klub Vatanspor. 

Hvad tænker du om, at 39 ud af 45 adspurgte AGF-fans sagde ja tak til kebab, hvis den blev en fast del af sortimentet på Ceres Park?

- Jeg tænker, at det er super dejligt, siger Asger Munkholm.

Er du overrasket over, at efterspørgslen var stor blandt AGF-fans?

- Nej, det er jeg ikke. Vi har flere gange spurgt vores fans, om de kunne tænke sig andre ting i sortimentet. Og det viser sig, at når vi spørger folk, så kunne de godt tænke sig nogle flere forskellige ting inde på stadion.

Synes I så stadig - efter kampene mod Vatanspor og FC Nordsjælland - at efterspørgslen på andet end stadionplatten er meget lille?

- Der er forskel på at spørge folk, og hvad efterspørgslen så reelt er, når vi sætter ting til salg. Vi har prøvet at sætte anden mad til salg ude i vores fanzone. Jeg ved ikke, om det skyldtes produkterne eller prisen, men vi kunne dengang se, at efterspørgslen ikke var høj, siger marketingdirektøren

Det betyder, at vi nu tester kebab på C-tribunen og ser, hvordan det fungerer inde på stadion også.
Asger Munkholm, marketingdirektør, AGF

Pølse til aftensmad

26-årige Julie Rødekilde er en af de AGF-fans, der gerne så, at kebabben blev en fast del af sortimentet på Ceres Park.

- Jeg har selv arbejdet på Ceres Park, så jeg har selv stået og solgt pølserne, siger hun.

- Jeg synes, at vi trænger til et andet tilbud, der er enten uden svinekød eller vegetarisk eller et bedre tilbud end bare pølser, siger Julie Rødekilde.

Jesper og Julie Rødekilde var til far og datter-bold i Ceres Park.

Julie Rødekilde er til “far og datter-bold” med sin far, Jesper Rødekilde, der også er stor AGF-fan. Jesper Rødekilde har sæsonkort og er kommet på stadion i de seneste 20 år.

- Jeg synes jo også, at pølse smager godt, siger 56-årige Jesper Rødekild og fortsætter:

- Men mange gange spiller de på tidspunkter, hvor der er aftensmad, og så synes jeg ikke, at jeg kan blive mæt af pølse. Så derfor synes jeg godt, at man trænger til, at der er et bedre udbud, og derfor kunne kebab være en oplagt mulighed, siger han.

Bliver kebab permanent? 

AGF’s marketingdirektør Asger Munkholm siger, at man kun kan købe kebab på C-tribunen og ikke på hele stadion, fordi bodernes indretning giver nogle begrænsninger ift. udbuddet.

- Det er enten-eller for os, fordi vi kan ikke producere flere ting i den samme bod, siger han.

- Der er stadigvæk stort salg af vores stadionplatter og franske hotdogs. Og vi kan ikke bare nedlægge nogle af de boder, fordi vi nu gerne vil have kebab, siger Asger Munkholm.

Betyder det så, at I fremover vil sælge kebab på C-tribunen?

- Nej, det betyder, at vi nu tester kebab på C-tribunen og ser, hvordan det fungerer inde på stadion også. Det er altid svært at forudse, hvad efterspørgslen er til en kamp, siger Asger Munkholm.

Han påpeger, at den store efterspørgsel på kebab formentlig også har noget at gøre med den massive presseomtale, der har været op til AGF’s to seneste kampe på Ceres Park.

Hvor mange kebabber skal der sælges, før det er en succes på lørdag, og I vil fortsætte med at sælge kebab inde på stadion?

- Det har jeg ikke regnet ud på. Fordi et er, hvor mange der skal sælges. Det skal selvfølgelig løbe rundt. Men kunderne skal også have en god oplevelse. Hvis du står i kø for lang tid, så oplever vi, at folk bliver trætte af det. Og vi vil jo egentlig helst have, at de ser fodbold. Så det skal både være effektivt, så vi kan servicere folk med et godt produkt, og så skal det økonomisk kunne lade sig gøre, og så skal vi ikke have for meget madspild, siger Asger Munkholm.

Kort nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden, analysere statistik samt og vise dig funktioner til sociale medier. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid tilbagetrække eller ændre dit samtykke, ved at klikke på ”Tilpas dit samtykke til cookies her” i bunden af siden. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere om brugen af cookies.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her

Funktionelle cookies

Funktionelle cookies giver os mulighed for at huske dine præferencer og forbedre din brugeroplevelse. Disse cookies er ikke strengt nødvendige, men de gør din oplevelse mere personlig og problemfri.

Navn Udbyder
__cf_bm vimeo.com
_cfuvid vimeo.com
AWSALB Amazon Web Services
AWSALB Amazon Web Services
AWSALBCORS Amazon Web Services
AWSALBCORS Amazon Web Services
bcookie LinkedIn
beyondwords no-domain
bscookie LinkedIn
csrftoken instagram.com
JSESSIONID LinkedIn
jwplayer.bandwidthEstimate no-domain
jwplayerLocalId no-domain
lang LinkedIn
LAST_RESULT_ENTRY_KEY youtube.com
li_gc LinkedIn
lidc LinkedIn
pusherTransportTLS no-domain
remote_sid youtube.com

Statistikcookies

Statistikcookies hjælper os med at forstå, hvordan vores hjemmeside bliver brugt, så vi kan forbedre den. Vi forsøger at minimere brugen af eksterne tjenester og sikrer, at dine data anonymiseres så vidt muligt.

Navn Udbyder
_cb Chartbeat
_cb Chartbeat
_cb Chartbeat
_cb_expires Chartbeat
_cb_svref Chartbeat
_cb_svref Chartbeat
_cb_svref_expires Chartbeat
_cbt Chartbeat
_chartbeat2 Chartbeat
_chartbeat2 Chartbeat
_chartbeat2_expires Chartbeat
_chartbeat4 Chartbeat
_chartbeat4 Chartbeat
_chartbeat4_expires Chartbeat
_clsk tv2ostjylland.dk
_t_tests Chartbeat
_t_tests Chartbeat
_t_tests_expires Chartbeat
_v__cb_cp Chartbeat
_v__cb_cp Chartbeat
_v__cb_cp_expires Chartbeat
_v__chartbeat3 Chartbeat
_v__chartbeat3 Chartbeat
_v__chartbeat3_expires Chartbeat
bugsnag-anonymous-id no-domain
userId tv2ostjylland.dk
vuid vimeo.com

Markedsføringscookies

Vi anvender ikke selv markedsføringscookies, men vi har valgt at kategorisere en række cookies, som eksterne partnere sætter, som netop markedsføringscookies for at gøre dig som bruger opmærksomme på dem. Vi anvender kun eksternt indhold når det er vores vurdering, at det løfter kvaliteten af vores journalistik eller at det er bydende nødvendigt.

Navn Udbyder
_ga Google
_ga Google
_ga_LVEFKMG087 Google
_ga_VNYPEBL4PG Google
li_alerts LinkedIn
VISITOR_INFO1_LIVE YouTube
VISITOR_PRIVACY_METADATA YouTube
YSC YouTube

Nødvendige cookies

Disse cookies er essentielle for at vores hjemmeside fungerer korrekt. De sikrer grundlæggende funktioner. Uden disse cookies ville siden ikke kunne fungere optimalt.

Navn Udbyder
CookieConsent tv2ostjylland.dk
CookieConsent tv2ostjylland.dk
frequencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
frequencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
frequencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
oj_ovp_session oj.tv2reg.stream
PHPSESSID recruit.hr-on.com
recencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
recencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
recencyCategoryV2 tv2ostjylland.dk
recencyLastVisitV2 tv2ostjylland.dk
recencyLastVisitV2 tv2ostjylland.dk
SRVNAME oj.tv2reg.stream
TESTCOOKIESENABLED youtube.com
tv2_ostjylland_session tv2ostjylland.dk
tv2reg_cookie_consent tv2ostjylland.dk
visitedPagesV2 tv2ostjylland.dk
visitedPagesV2 tv2ostjylland.dk
visitedPagesV2 tv2ostjylland.dk
visitHistoryFrequencyV2 tv2ostjylland.dk
XSRF-TOKEN oj.tv2reg.stream
XSRF-TOKEN tv2ostjylland.dk

Præference-cookies

Præference-cookies husker dine valg, så vi kan tilpasse hjemmesiden efter dine behov. Disse cookies sikrer, at du får en mere personlig oplevelse ved hvert besøg.

Navn Udbyder
NID Google