Ikonisk butikskæde lancerer sin første madkollektion
Ny madkollektion skal forene ærlig mad med kvalitet og lokalforankrede råvarer.
Siden den allerførste Søstrene Grene-butik blev åbnet på Strøget i Aarhus i 1973, har millioner af mennesker besøgt søstrene Anna og Clara. I dag er der over 240 butikker i 16 lande.
Kæden, der fortsat ejes og bestyres fra hovedkontoret i Aarhus, lancerer nu sin helt egen madkollektion under mantraet 'Vi kan ikke spise mere, men vi kan spise bedre'.
Madkollektionen er blandt andre kommet til verden i et samarbejde med den tidligere Michelin-kok Torben Bager og byder på unikke produkter, som kun findes hos Søstrene Grene.
Blandt madkategoriens udvalg findes et sortiment af kolonialvarer, for eksempel krydderi, dressing, marmelade, sirup, antipasti og syltet grønt.
Kendte søstre serverer ærlig mad
Den nye madkollektion skal forene glæde for ærlig mad med kvalitet og lokalforankrede råvarer, skriver Søstrene Grene i en pressemeddelelse.
- Søstrene Grene ønsker med den nye kollektion af sætte scenen for et sted, hvor familier kan mødes til en hyggelig weekendbrunch eller fødselsdagsfejring, og hvor gode venner kan sidde en hel aften og udforske mange små deleretter og tale lystigt sammen om alt og intet, skriver Søstrene Grene i pressemeddelelsen.
Søstrene Grenes butikker er kendt for de labyrintformede gange, hvor søstrene Anna og Clara fortæller historier om produkterne på skiltene rundt omkring i butikken.
Søstrene Anna og Clara findes, knapt så overraskende, ikke virkeligheden, men de er dog inspireret af historiske personer i stifternes familie.
Søstrene Grene-butikkerne blev grundlagt af det aarhusianske ægtepar Inger Grene og Knud Cresten Vaupell Olsen.