Silkeborg skal markedsføres bedre
300 ambassadører for Silkeborg Kommune er blot en lille del af en ny plan, der skal sikre kommunen større synlighed.
Krydsmarkedsføring, kendskabsanalyse, præsentationsaftener og "borgmesterens gode historie", som måske bliver fortalt en gang om måneden i husstandsomdelt avis.
Det er blandt idéerne, der skal sikre Silkeborg Kommune større synlighed - ikke kun i Danmark men i hele Norden.
Det fremgår af en rapport, som en arbejdsgruppe netop har præsenteret.
Rapporten rummer 15 forskellige initiativer, skriver Midtjyllands Avis.
- Der er tale om konkrete initiativer, som vil bidrage til at gøre Silkeborg Kommune mere synlig på flere fronter. Nogle af initiativerne kan sættes i gang med det samme, mens andre vil blive ført ud i livet løbende, fortæller turistchef Michael Andersen fra Silkeborg Turistbureau.
Han er en af medforfatterne til rapporten, som er blevet udarbejdet efter en større erhvervskonference sidste efterår, hvor der ifølge avisen blev givet udtryk for, at kommunen mangler profilering.
- For os har det været vigtigt at komme frem til en række initiativer, som faktisk kan føres ud i livet for ganske få midler. Vi tror på, at vi med mange små fyrtårne kan skabe noget stort for hele Silkeborg Kommune, siger Michael Andersen til avisen.