Campingplads var til salg i tre år: Pludselig væltede det ind med købere
Elsegårde Camping har fundet sin nye ejer, efter man skar en halv million kroner af prisen. Mange sjællændere var interesserede, men det var en lokal, der endte med nøglerne.
Skal man have noget solgt, handler det om at finde den rigtige pris. Det må de sande på Djursland, hvor Elsegårde Camping har været til salg i tre år.
For nyligt slog de dog en halv million kroner af prisen, og så var det pludselig ikke svært at finde potentielle købere.
- Det var fuldstændig vanvittigt. Vi blev lagt ned af opkald i påsken. Det havde vi ikke regnet med, siger Morten Skovholm, der stod for salget og er indehaver af Home i Rønde.
Den nye pris – knap 2,5 millioner kroner – gjorde det nemlig realistisk for en stor skare at blive campingmutter og campingfatter.
- Mange private havde gået med en drøm om at drive det, og prisen gjorde, at det var til at komme til. Udfordringen har været, at banken også skulle være med på idéen, forklarer Morten Skovholm.
Medieomtale hjalp godt på vej
Det var da heller ikke kun i nærområdet, man lagde mærke til, at prisen pludselig var forholdsvis tilforladelig. Her på TV2 ØSTJYLLAND beskrev vi blandt andet, at campingpladsen var til salg, og Ekstra Bladet sendte en reporter til Djursland for at beskrive, hvad man kunne købe for 2,5 millioner kroner.
- Der var rigtig mange sjællændere, som måske har en relation til Ebeltoft gennem ferie. Det er jo ren idyl at kunne købe en campingplads, da prisen gjorde, at man som ene mand eller par kunne gøre det, siger Morten Skovholm.
Hen over 2. påskedag skyder ejendomsmægleren på, at han snakkede med omkring 100 interesserede købere.
Den endelige køber skulle dog findes ganske tæt på.
Og køberen er…
Det er nemlig naboen, Blushøj Camping, der har købt campingpladsen. De overtager pladsen den 1. oktober, men indtil videre er det planen, at campingpladsen fortsat skal hedde Elsegårde.
- Det er en kendt landsby hos mange, der kommer i området, så det holder vi i første omgang fast i, siger den nye ejer, Asbjørn Thyregod, der er lejrchef ved Blushøj Camping.
De to campingpladser ligger meget tæt på hinanden.
Tanken er dog, at der ikke kun skal bruges de knap 2,5 millioner kroner, som pladsen har kostet. Der venter nemlig en ”betydelig investering” i pladsen.
- Der er i branchen en stigende efterspørgsel på sengepladser i form af hytter og telte, hvor folk ikke har deres eget udstyr i form af campingvogn og lignende. Så nu forbereder vi os på en transformation for at etablere nye og moderne hytter, siger Asbjørn Thyregod.
Det var været til salg længe. Hvorfor slår I først til nu?
¬- Det har nok lige så meget med vores egen situation at gøre. Nu passer det ind i vores udvikling.