En halv million gæster har besøgt ny tag-etage
Salling Rooftop er blevet en kæmpesucces, som - i hvert fald i besøgstal - kan måle sig med flere turistattraktioner.
På bare tre måneder har mere end en halv million mennesker besøgt den nye 2.000 kvadratmeter store terrasse på taget af stormagasinet Salling i Aarhus.
Optællingen er, ifølge kommunikationskonsulent ved Salling Nanna Louise Knudsen, foretaget ved hjælp af elektroniske kundetællere, der sidder ved alle indgange til tagterrassen, både ved elevator, indgang fra parkeringshus og trapper.
- Af sikkerhedsmæssige årsager er det vigtigt at optællingerne er meget præcise, idet der er en en begrænsning på, hvor mange mennesker, der må opholde sig på Salling Rooftop ad gangen, fortæller hun.
360 graders panoramaudsigten og den nervepirrende skywalk, med direkte kig 27 meter ned på det travle strøg, er blevet et endnu større trækplaster end direktøren havde forventet:
- Da vi slog dørene op for Salling Rooftop for tre måneder siden, havde vi slet ikke turde drømme om så imponerende et besøgstal. Salling er dybt forankret i Aarhus, så for os er det en stor glæde at give oplevelser tilbage til byen og samtidig at kunne vise byen frem for alle på en ny måde, siger Marianne Bedsted.
På besøgshøjde med jyske attraktioner
Hvis antallet af besøgende fortætter med at stige i samme imponerende tempo som hidtil, så kan den nye tagetage ende med at tiltrække lige så mange gæster som mange af Jyllands mest populære attraktioner.
Ifølge direktør Marianne Bedsted vil fremtiden på tagryggen også byde på et væld af oplevelser, som kan holde gæsternes interesse for den nye attraktion fanget:
- Vi har siden åbningen haft fokus på at skabe oplevelser for de besøgende i samarbejde med byens mange kulturinstitutioner, og med Aarhus som Europæisk Kulturhovedstad 2017 har timingen været perfekt.
Vi har løbende afholdt koncerter og events, og det vil vi fortsætte med at gøre i fremtiden, siger Marianne Bedsted.