Guld Dennis skal få unge til at tømme den digitale postkasse
Mange unge lader deres digitale postkasse drukne i breve fra det offentlige. Det vil Aarhus Kommune ændre på
Bøder, indkaldelse til session, oplysninger om boligstøtte og andre meddelelser samler støv i mange unges digitale postkasse.
De får simpelthen ikke tjekket deres e-Boks, lyder det fra Aarhus Kommune.
Det kniber særligt for de 15-18-årige, og derfor har kommunen sat en kampagne i søen, der skal forsøge at ændre billedet.
- De måder, vi normalt kommunikerer på i den offentlige sektor, er ikke nødvendigvis de mest velegnede til de 15-18-årige. Vi er nødt til at tænke over, hvordan vi rammer målgruppen bedst, siger Lene Hartig Danielsen, Aarhus Kommunes borgerservicechef.
Kommunen har allieret sig med den unge YouTuber Guld Dennis, der skal hjælpe med at levere budskabet i øjenhøjde.
Lene Hartig Danielsen peger på, hvor vigtigt det er, at de unge løbende tjekker deres digitale post.
- Det er vigtigt, at alle i vores samfund åbner deres post. Ikke mindst de unge – det er en del af deres fremtid, at de selvfølgelig åbner deres post, også fra det offentlige, siger hun og uddyber:
- Det er vigtigt, at man som ung lærer – gerne hjulpet af sine forældre - at have gode vaner omkring det at åbne post fra det offentlige.
Hvert halve år får Aarhus Kommune tal, der viser, hvor mange der tjekker deres digitale postkasse. Der er også tal for de unge.
- Vi håber selvfølgelig, at vi, når vi om et halvt års tid får tal igen, kan se, at det har en effekt. At langt flere unge har kastet sig frådende over deres digitale postkasse. Det er håbet, siger Lene Hartig Danielsen.
Øverst kan du se mere om historien.