Danish Crown: Konflikt skader vores ry
Slagterivirksomheden finder arbejdsnedlæggelsen træls for alle parter, men nu vil man se fremad
I omkring en uge var der først 1300 og senere 100 tilbageværende medarbejdere, der nedlagde arbejdet på Danish Crowns slagteri i Horsens. Det har ramt både arbejdspladsen og virksomhedens renomme, lyder det fra pressechefen.
- Danish Crown har tabt anseelse hos kunderne, som ikke har fået deres varer i forbindelse med arbejdsnedlæggelsen. Hvis det sker tit, vil vores ry og renomme blive skadet, og så mister vi kunder, siger pressechef Jens Hansen til tv2oj.dk.
Læs også: Tillidsmand: Konflikten er slut på Danish Crown
Ifølge ham har virksomheden altid haft ry for at være pålidelig og levere til tiden, og det har mange af kunderne efterspurgt.
- Men nu må vi fremad. Jeg synes faktisk, at vi har haft en fin dialog med tillidsfolkene, forklarer Jens Hansen.
Fem lovligt undskyldt
Under konflikten valgte Danish Crown at give de 100 medarbejdere, som fortsatte arbejdsnedlæggelsen, et ultimatum. Hvis de ikke begyndte i arbejde mandag, så ville de blive fritstillet. Alle valgte dog at gå i job igen.
Læs også: 100 ansatte kan miste jobbet på Danish Crown
- Jeg er rigtig glad for, at vi er sluppet for at stille en større gruppe medarbejdere frit. Nu kan vi se fremad og koncentrere os om at indhente det tabte. Sideløbende igangsætter vi en møderække med de tillidsvalgte på slagteriet, så vi sikrer, at vi fremad har en konstruktiv dialog, siger Per Laursen, der er produktionsdirektør i Danish Crown.
Fem mand mødte som de eneste ikke op på job igen mandag, men der er efter sigende tale om medarbejdere, der er lovligt undskyldt af forskellige årsager.
Du kan høre mere om konflikten i et interview med Jens Hansen øverst i artiklen.