Midttrafik: Vi lover bedre information om letbane
Midttrafik retter nu op på de fejlagtige informationer, der har været om aflysninger og forsinkelser på letbanestrækningen fra Odder til Aarhus
Letbanetog, der aldrig kom. Forsinkelser, der ikke blev informeret om. Det har ikke været en flyvende start for letbanepassagerer på strækningen mellem Aarhus og Odder.
Det har blandt andet påvirket Charlotte Jonasson, som tidligere har fortalt TV2 ØSTJYLLAND om sine frustrationer.
- Jeg har stået på Mårslet Station og set på skærmen, at toget afgik som planlagt. Så forsvandt afgangen pludselig fra tavlen af. Men toget kom altså ikke, sagde Charlotte Jonasson til TV2 ØSTJYLLAND i sidste uge.
- Det mindste, man kan gøre, er, at informere folk så hurtigt som muligt. Det har de i hvert fald ikke haft styr på. Det er frustrerende, siger Charlotte Jonasson.
Midttrafik erkendte i sidste uge, efter at TV2 ØSTJYLLANND en morgen var med på Mårslet Station, at informationen på strækningen mellem Aarhus og Odder ikke har været optimal.
Man har fundet ud af, at siden Odderstrækningen blev åbnet, har der været fejl på informationerne fra letbanens automatiske informationssystem.
- Vi har konstateret, at letbanens automatiske informationssystem sendte forkert data ud, siger Martin Boisen Tams, leder af trafik og kundeservice i Midttrafik.
Derfor er man i gang med at indtaste informationerne manuelt i det system, der også dækker busserne.
Derfor skal letbanepassagererne nu vænne sig til at gå ind på Midttrafiks hjemmeside.
- Man kan selvfølgelig kigge på informationsstanderen på perronen. Hjemmefra skal man ind på Midttrafiks hjemmeside. Der har vi oprettet et link på forsiden, siger Martin Boisen Tams.
Martin Boisen Tams forventer, at man i næste uge også kan få de opdaterede informationer fra rejseplanen.dk.