Tastefejl sendte butik i shitstorm: Nu vader den i kærlighed

Først blev østjysk butik ristet af vrede kunder på internettet, men nu er shitstormen blevet til en kærlighedshistorie

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel

Det har været et par travle dage for webbutikken TrendyLiving i Trige ved Aarhus. Først kastede en simpel tastefejl butikken ud i hård modvind og hårde ord fra kunderne, men nu har shitstormen lagt sig, og i stedet vælter det ind med roser, kærlighed og gode anmeldelser.

Alt turbulensen skyldes en forkert pris på en lyserød skumfigur til børn.

- Den ene dag tror man jo, at butikken er ved at lukke ned på grund af en lille fejl. Heldigvis får vi en kraftig opbakning nu, så nu tror vi på det hele igen, siger Jacob Friis-Christensen, der er ejer af Trendyliving.dk.

Webbutikken kom ved en fejl til at sætte prisen på skumfiguren til 199 kroner fremfor 799 kroner.

- Vi er blevet bombarderet med mails, telefonopkald og besvarelser på facebook i et forsøg på at holde det nede på et plan, men det har ikke kunnet lade sig gøre, siger Jacob Friis-Christensen, der er ejer af Trendyliving.dk

På kun en time bestilte 450 kunder figuren til den forkerte pris. Butikken valgte derfor at annullere ordrene.

Og så væltede kommentarerne ind:

Rist dem, de svin, der laver en fejl

Det skal de bøde for

Den største fuskerbutik

Den annullerede ordre var til stor ærgrelse for Janni Torm, der var en af de kunder, der havde bestilt den ekstra billige skumfigur

- Jeg sidder jo tilbage og er skuffet og har ikke en vare. De kunne jo have solgt den til indkøbspris. Så havde de ikke mistet noget på det, siger Janni Torm, kunde, Nørre Sundby.

Vrede kunder skrev dårlige anmeldelser af butikken på facebook og Trustpilot. Og butikken endte i det, der på moderne dansk hedder en shit storm.

- Det er virkelig ubehageligt, fordi man er magtesløs. Man kan bare se, at det tikker ind med dårlige anmeldelser, siger Jacob Friis-Christensen.

Der gik dog ikke lang tid, før der kom en modreaktion.

Efter at Jacob Christensen stod frem og fortalte om fejlen, er det væltet ind med støttende kommentarer og anmeldelser med topkarakterer.

Ifølge ejeren var prisen så lav, at skulle de gennemføre ordren, havde de stået med et tab på en kvart million.

- I værste fald havde det jo betydet lukning af firmaet, siger Jacob Friis-Christensen.

Øverst i artiklen kan du se hele historien om den østjyske webbutik, som oplevede at en shitstorm blev til en lovestory.

Ifølge Forbrugerrådet er det butikken, der har ansvaret for at prismærke korrekt.

Seneste nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden og analysere statistik. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid ændre dit samtykke. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her