Vagterne har virket: Der er kommet styr på højtråbende gæster i wellness

Water & Wellness i Randers har ifølge ejeren opnået den ønskede effekt af at have uniformerede vagter gående efter en periode med "urolige elementer", der generede andre kunder.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Michael Stensgaard, medejer og direktør i Water & Wellness i Randers. Foto: Annelene Petersen/Jysk Fynske Medier/Ritzau Scanpix

Det vakte opsigt, da Water & Wellness i Randers tilbage i februar meldte ud, at de fremover ville have uniformerede vagter til at gå rundt i wellness-området og i svømmehallen.

Tiltaget kom efter en periode, hvor nogle personer - primært yngre mænd - havde skabt uro, været højtråbende og verbalt aggressive både over for andre gæster og de ansatte, som ikke havde lyst til at gå i rette med nogen.

Her tre måneder senere fortæller medejer og direktør Michael Stensgaard til TV2 Østjylland, at vagterne har haft den ønskede effekt, hvorfor man lige nu ikke har planer om at droppe dem igen.

- Mange har tilkendegivet over for os, at de er glade for at mærke den ro, vagterne skaber. Vi vidste godt, at det var et noget atypisk tiltag, men det var simpelthen nødvendigt, og jeg glæder mig over at se, at det virker efter hensigten. Folk skal kunne komme her og være trygge, og det kan de nu, siger Michael Stensgaard.

De er der på skiftende tidspunkter

Vagterne er der af strategiske årsager på forskellige tidspunkter af døgnet, og kunsten for dem er - som direktøren beskriver det - at være så anonyme som muligt. Man skal egentligt helst ikke lægge mærke til dem.

Det gør mine medarbejdere trygge, og kunderne slipper for at få en dårlig oplevelse, fordi andre er højtråbende og urolige
Michael Stensgaard, direktør, Water & Wellness i Randers

- Jeg var selv i svømmehallen som almindelig gæst forleden, så da fik jeg lejlighed til at se, hvordan folk reagerede på vagten. Han går stille rundt og holder øje, taler lidt med folk eller svaber gulvet. Nogle enkelte gange har vagten bedt nogen om at dæmpe sig, men den præventive effekt er meget tydelig. Det gør mine medarbejdere trygge, og kunderne slipper for at få en dårlig oplevelse, fordi andre er højtråbende og urolige, siger Michael Stensgaard.

Han tilføjer, at det selvfølgelig havde været rart helt at kunne droppe vagterne igen, men det ligger altså bare ikke i kortene lige nu.

- Indtil videre gør vi det på den her måde. Forhåbentlig kan vi engang i fremtiden klare os på normal vis, men vi oplever et stigende antal kunder lige nu, og derfor er vi nødt til at sikre, at alle så også får en god oplevelse. Det bidrager vagterne til, og derfor beholder vi dem, fastslår Water & Wellness-direktøren.

Seneste nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden og analysere statistik. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid ændre dit samtykke. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her