Kæmper på fjerde dag: OK ramt af stort it-nedbrud
For fjerde dag i træk kæmper tankstationskæden OK med sine it-systemer.
Siden onsdag har kunder på OK-tankstationer over hele landet kunnet opleve problemer.
Et problem i kædens it-systemer har nemlig lagt betalingsmuligheden i OK-appen ned, så kunder ikke har kunnet betale med den.
Problemerne har stået på i flere dage, og på trods af intenst arbejde med it-systemerne er det endnu ikke lykkedes at få det hele tilbage på højkant.
Det bekræfter kommunikationschef Rasmus Boserup til TV2 ØSTJYLLAND.
- I forbindelse med vores it-reetableringsarbejde valgte vi i går (fredag, red.) eftermiddags at stoppe tankning/betaling med app, skriver han i en sms og tilføjer, at det forventes i drift igen søndag.
Også kædens hjemmeside og telefonsystemer har været nede siden onsdag, så det har været svært, hvis ikke umuligt for kunder at komme igennem og få hjælp.
- Vores it-afdeling har arbejdet i døgndrift og kommer til at gøre det hele weekenden for at udbedre, og vi har skaffet nye servere, lyder det fra Rasmus Boserup.
Han afviste tidligere på ugen over for TV2 ØSTJYLLAND, at systemnedbruddet var udløst af et hacker- eller malware-angreb udefra. Fejlen var sket internt i systemerne, forklarede han.
Dankort og OK-kort har ikke været påvirket af nedbruddet.