Molslinjen snart klar til at tage imod gæster fra ny færgeterminal
Molslinjen lover guld og grønne skove, når ny færgeterminal i Aarhus tages i brug.
Det giver ofte køer i det centrale Aarhus, når Molslinjens færger kommer i havn.
Byggeriet af den nye færgeterminal på Østhavnen i det sydlige Aarhus skrider dog hastigt frem, og snart kan bilister køre til og fra færgehavnen via vejforbindelser syd for centrum.
Den nye færgeterminal skal gerne være klar til at tage imod gæster fra omkring 1. oktober i år.
Et optimalt produkt
Aarhus Havn genererer arbejdspladser og økonomisk vækst, og derfor er infrastrukturen til og fra Aarhus Havn helt essentiel, lyder det fra adm. direktør for Molslinjen, Carsten Jensen.
- Vi har fået lov til at starte på et blankt stykke papir, og så kan man lave optimale løsninger. Vi får udvidet rampekapacitet, vi får udvidet check-in kapacitet, vi får kortere sejltid. Vi får muligheden for at strikke et produkt sammen, der er helt optimalt for vores kunder, siger han til TV2 ØSTJYLLAND.
I forbindelse med planlægningen af den nye færgeterminal har Molslinjen rådgivet sig med COVI for at sikre en effektiv trafikafvikling til og fra terminalen.
- De fleste af vores gæster kommer i bil, og vi får firesporet vej til og fra skibet, og vi kommer lige ind i Marselis Boulevard, som er en effektiv til- og frakørsel for Aarhus, så jeg er overbevist om, at havnen giver fine adgangsforhold for alle vores passagerer, siger Molslinjens Carsten Jensen til TV2 ØSTJYLLAND.
Bedre logistik
Vejen ud til den nye færgeterminal skal blive færdig i løbet af maj måned. De sidste lysreguleringer er klar i løbet af september.
Molslinjen håndterer på årlig basis omkring 1,3 millioner gæster, så hver detalje i forhold til sammensætningen af færgeterminalen og de trafikale løsninger skal gerne være tænkt igennem.
- Vi har fået et rigtig fint areal til Molslinjen. Det er meget mere homogent og regulært, så jeg bilder mig ind, at logistikken omkring Molslinjen bliver meget bedre, end det man kender i dag, siger kundechef for Aarhus Havn, Nicolai Krøyer.