Syddjurs i charmeoffensiv mod Aarhus-familier
Syddjurs Kommune vil lokke børnefamilier fra Aarhus til at bosætte sig i kommunen
I øjeblikket er virksomheden Publico Kommunikation i gang med en større kampagne for Syddjurs Kommune – og det er en kommune med et helt enkelt formål.
- Målet med kampagnen er jo ultimativt set at få nogle flere mennesker til at bosætte sig i Syddjurs Kommune, siger Uffe Lyngaae, der er direktør for Publico Kommunikation.
Det er især de aarhusianske børnefamilier, der skal lokkes, og kendskabet til kommunen skal spredes.
- Vi har jo erfaret via undersøgelser, at otte ud af ti borgere og børnefamilier i Aarhus ikke rigtig kender Syddjurs, så derfor er der en opgave med at gøre opmærksom på, at vi er her, siger borgmester i Syddjurs Kommune Claus Wistoft (V).
- Alle kommuner konkurrerer om børnefamilierne lige nu, så hvis vi ikke gjorde det, var vi nogle af de få, der ikke gjorde det, siger borgmesteren.
Erfaringerne med den slags projekter er talrige, da flere andre østjyske kommuner har forsøgt sig udi disciplinen at fravriste Aarhus nogle af sine børnefamilier. Og især i Horsens har det været med en pæn succes.
- Jeg synes, at Horsens er beviset på, at det er lykkedes, siger Niels Aalund, kommunaldirektør i Horsens Kommune.
Se hele indslaget i videoen øverst i artiklen.