Ulla og Bo blev opkrævet 12.500 for arbejde, de havde afbestilt

Endnu en sag er dukket op om Jydsk Tagteknik.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Ulla og Bo Rasmussen føler sig snydt af Jydsk Tagteknik. Foto: Privatfoto

Ulla og Bo Rasmussen fik sig noget af et chok, da en regning på 12.500 fra Jydsk Tagteknik tikkede ind på deres mail. 

De havde nemlig afbestilt det tilbud fra firmaet, som de ellers tidligere havde sagt ja til. De kontaktede firmaet over telefon og blev bedt om at sende en mail, hvilket de gjorde.

Dagen før regningen blev sendt, havde Ulla og Bo Rasmussen haft besøg af en håndværker, der havde kigget på deres tag. Ægteparret var dog ikke klar over, at manden kom fra Jydsk Tagkteknik.

Jeg synes, at vi er blevet snydt. Virkelig snydt.
Ulla Rasmussen

- Min mand havde indhentet et tilbud fra et andet firma, så jeg troede, at det var ham, der dukkede op. Så jeg sendte ham op på taget i den tro, at det var en håndværker fra et andet firma, forklarer Ulla Rasmussen til TV2 Østjylland.

En time efter tog håndværkeren hjem igen, og dagen efter ankom regningen på 12.500 kroner fra Jydsk Tagteknik.

Andre sager om samme firma

Ulla og Bo Rasmussen er ikke de eneste, der har haft en uheldig oplevelse med Jydsk Tagteknik. 

TV2 Østjylland har tidligere fortalt om Richard Nielsen, der følte sig snydt, da han skulle betale 16.000 kroner for to timers arbejde.

- Det er helt hen i vejret. Det er urimeligt. Det kan man ikke tillade sig, sagde Richard Nielsen.

Og fredag kunne TV2 Østjylland fortælle om Tony Riis, der betalte 15.000 kroner for at få fjernet skimmelsvamp - men uden, at han kom af med det.

- Jeg føler, at jeg er kommet til et firma, hvor det er sådan, at de simpelthen har bedraget mig, sagde Tony Riis.

Jydsk Tagteknik har i begge tilfælde afvist kritikken. Deres fulde svar kan læses i artiklerne her og her.

Fik møgfald i telefonen

Af ægteparrets regning fremgår det, at de fik fem dage til at betale de 12.500 kroner.

- Jeg synes, at det er lige rigeligt for én times arbejde. Og fem dage til at betale det i er udover alle rimelige grænser, siger Ulla Rasmussen. 

Ægteparret valgte derfor at ringe til Jydsk Tagteknik for at høre, hvorfor der kom en håndværker ud, når de havde afbestilt tilbuddet. 

Ifølge dem selv, blev de dog ikke mødt af meget forståelse i telefonen.

Jydsk Tagteknik indrømmer fejl og krediterer det fulde beløb

Skriftligt svar fra Danny Kromanne, direktør for Jydsk Tagteknik

Vi var ikke bekendte med sagen, da kunden ikke har rettet henvendelse til os. Efter du har spurgt ind til denne sag, har jeg undersøgt sagen hos vores medarbejdere.

En af vores konsulenter besøgte kunden den 16/2 og lavede et tilbud på en reparation af deres tag – kunden accepterede tilbuddet med det samme.

Dagen efter den 17/2 sendte vi en ordrebekræftelse til kunden.

Den 28/2 sendte kunden en mail til vores servicecenter og annullerede ordren.

Der er simpelthen sket en menneskelig fejl, hvor byggelederen, der var tilknyttet opgaven, desværre ikke er blevet informeret om aflysningen, der som sagt blev sendt til vores servicecenter.

Det er selvfølgelig en fejl og beklageligt, og vi krediterer naturligvis kunden det fulde beløb, hvilket allerede er sket.

- Han var rigtig ubehøvlet, ham vi fik fat i fra firmaet. Han sagde, at de aldrig havde modtaget en mail på det, og det var virkelig på en grov måde. Min mand fik sådan et møgfald af ham, siger Ulla Rasmussen. 

Hun fortæller, at 12.500 kroner er rigtig mange penge for parret, men at de havde råd til at betale det. 

Det er derfor mere det principielle i, at de ikke føler, at de er blevet behandlet ordentligt.

- Jeg synes, at vi er blevet snydt. Virkelig snydt, siger Ulla Rasmussen.

Efter at TV2 Østjylland gik ind i sagen, har Jydsk Tagteknik indrømmet, at der er sket en fejl og krediteret det fulde beløb på 12.500 kroner.

Har fået annulleret regningen 

Efter at TV2 Østjylland gik ind i sagen, har Jydsk Tagteknik indrømmet, at der er sket en fejl og krediteret det fulde beløb på 12.500 kroner. 

Ifølge virksomheden har Ulla Rasmussen og hendes mand ikke henvendt sig og gjort Jydsk Tagteknik opmærksomme på fejlen.

Ægteparret står fast ved, at de har haft snakket med virksomheden, hvor de blev mødt med en "grov tone". 

Men nu er Ulla Rasmussen dog bare glad for, at sagen er afsluttet. 

- Jeg synes, at det er fint, at de har annulleret regningen. Men jeg tror, at det er fordi, at I (TV2 Østjylland, red.) har taget fat i dem. Der er ingen firmaer, der er interesseret i dårlig omtale, siger hun.

Seneste nyt

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden og analysere statistik. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Du kan altid ændre dit samtykke. Klik på detaljer, hvis du vil vide mere.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her