Mobilsignal er nede
Masser af kunder har netop nu problemer med mobilsignalet.
TDC Net oplever i øjeblikket udfordringer på mobilnettet, hvilket betyder, at flere oplever, at deres opkald ikke går igennem.
- Det rammer sporadisk over hele landet, siger kommunikationschef i TDC Net Lasse Bjerre Sørensen torsdag eftermiddag.
- Vi er frygteligt ked af, at vi i øjeblikket ikke kan levere den service, som kunderne har brug for, lyder det videre.
Hvis man som kunde på TDC's mobilnetværk skal ringe til alarmcentralen - 112 - men ikke kan komme igennem, kan man alligevel ringe, hvis man tager simkortet ud af sin telefon, da der er tale om et nødopkald.
Nødkaldsordning ramt
I Aarhus Kommune er de såkaldte nødkald for hjemmeboende borgere og borgere på plejehjem i Aarhus Kommune er påvirket af problemerne med TDC's mobilnet.
Det skriver kommunen på sin hjemmeside.
Det såkaldte nødkald er et elektronisk apparat, der gør det muligt for borgere, der har lidelser, som medfører alvorlige sygdomsanfald eller svære svimmelhedsanfald at tilkalde akut hjælp.
- Som en nødforanstaltning foretager Aarhus Kommune ekstra runderinger ved udsatte borgere, både hjemmeboende og på plejehjem, skriver kommunen.
Lysner forude
TDC Net oplever, at det begynder at se bedre ud. Men der vil ifølge kommunikationschefen "gå et stykke tid endnu", før mobilnettet er oppe igen.
Lasse Bjerre Sørensen fortæller, at alt tyder på, at der er tale om en teknisk fejl internt hos selskabet - og ikke noget udefrakommende. Fejlen er muligvis sket ved en opdatering.
I første omgang lød det, at nedbruddet kun havde ramt mobilnettet, men der har også været problemer i forhold til data, oplyser kommunikationschefen.
Datatrafikken er dog torsdag eftermiddag oppe at køre igen.
- Det ser ud til, at datatrafikken fungerer, men vi stadig har problemer på mobilsiden, siger Lasse Bjerre Sørensen i en melding klokken 16.10.
Artiklen er opdateret torsdag eftermiddag klokken 17.00 med mere info om problemerne og om situationen med nødkald i Aarhus Kommune.