Enhver bilejers frygt: Har du set Lise-Lottes bil?
Lise-Lotte Leervad Larsen lejede sin bil ud gennem GoMore. Aftalen var fra torsdag til lørdag – men mandag har hun stadig ikke fået sin bil retur.
Lise-Lotte Leervad Larsen fra Randers havde ikke i sin vildeste fantasi troet, at dette scenarie ville ske.
En kvinde anmoder om at låne Lise-Lotte Leervad Larsens bil på GoMore.
De mødes og skriver under på lejekontrakten, hvorefter kvinden kører væk i Lise-Lotte Leervad Larsens grå Renault Grand Scenic - som hun ikke har set siden.
- Jeg har god tillid til folk og tror på det bedste i mennesker. Vi havde småsnakket og vejledt hende med bilen, som vi plejer. Hun virkede sød. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet, hun ville stikke af med bilen, siger Lise-Lotte Leervad Larsen.
Et system på tillid
Lise-Lotte Leervad Larsen og hendes mand lejede bilen ud torsdag, hvor aftalen var, at den skulle afleveres efter et døgn.
Fredag ringede kvinden for at spørge, om hun måtte leje den et døgn mere – det kunne hun godt, men det var også sidste gang, de hørte fra hende.
- Jeg synes, det er ubehageligt at lukke en kvinde ind i sin bil, som så vælger at snyde os. GoMore beror jo på gensidig tillid, siger hun.
Siden har de ringet og skrevet til det nummer, de før har haft kontakt med kvinden på, og skrevet på GoMore-appen - men hun giver ikke lyd fra sig.
Lise-Lotte Leervad Larsen har også delt et opslag på Facebook, hvor hun beder om hjælp til at finde bilen.
- Folk er supersøde til at dele og hjælpe. Og mit udgangspunkt er at tro på det bedste i folk, og det skal den her oplevelse ikke få lov at ødelægge - men det er da træls, siger Lise-Lotte Leervad Larsen.
- Det er lidt mystisk
Når man udlejer og lejer en bil gennem GoMore, skriver man under på en lejekontrakt, som blandt andet bruges til at verificere identiteten af lejeren.
Derfor undrer det Lise-Lotte Leervad Larsen, at kvinden har valgt at stjæle hende bil netop igennem GoMore.
- Hvorfor gør man sådan noget. Man skal verificeres og så videre, jeg synes, det er underligt, hvis man på den måde er ude på at stjæle. Der kan jo også være sket et uheld, eller andet – det er lidt mystisk, siger Lise-Lotte Leervad Larsen.
Ifølge den presseansvarlige fra GoMore, Anders Sauer Petersen, er det heller ikke noget, der sker særlig ofte.
Læs også:
- Danskerne stoler på hinanden, og vi har et system, der skaber et tillidsfuldt fællesskab, så hvis der er nogen, som ikke opfører sig ordentlig, har vi forsikring, der dækker. Det skal ikke være ejeren af bilen, der står med al bøvlet, det gør vi, siger han.
Den stjålne bil er meldt til politiet, og de arbejder på sagen.
Den store opbakning på Facebook har givet Lise-Lotte Leervad Larsen en virtuel krammer.
- Det er med til at styrke det udgangpunkt, jeg havde til GoMore. Vi er reelle både fra udlejer og lejeres side – vi hjælper hinanden. Det er det, hele konceptet er går ud på, og det er jo rigtig godt, afslutter Lise-Lotte Leervad Larsen.