Jørgen savner hjælp til at købe et rejsekort
Jørgen Storegaard fra Randers synes, at det er for svært for ham at få fat i et rejskort
Jørgen Storegaard skal bruge et rejsekort, men det er vanskeligt for ham at få fat i, mener han.
Han har ikke en computer, så han kan ikke bestille et rejsekort på nettet, og da han er ordblind, kan han heller ikke udfylde en bestillingsseddel i hånden.
Det er Midttrafik, der står for rejsekortet, og her kan man ikke få telefonisk vejledning til bestilling af rejsekortet. Det er af hensyn til de øvrige kunder.
- Så er vi ude i noget, der tager rigtig lang tid. Så skal man måske bruge 20-30 minutter med kunden, og så får vi ikke ret mange kunder igennem den dag, siger Ole Simonsen, chefkonsulent i Midttrafik.
Jørgen Storegaard mener ikke, at det kan være rigtigt, at der ikke er bedre muligheder for ham.
Hvorfor får du ikke bare nogle til at hjælpe dig med at udfylde blanketten online?
- Det synes jeg er så besværligt, og jeg synes, det er nedværdigende, at man skal bede andre om hjælp til det, siger Jørgen Storegaard.
Han så også gerne, at der blev oprettet et fysisk salgssted, hvor man kunne købe rejsekortet.
- Det er et spørgsmål om omkostninger. De penge, vi bruger på at åbne og bemande salgssteder skal komme et sted fra, og så er der færre penge at køre bus for, siger Ole Simonsen, chefkonsulent i Midttrafik.
Se hele indslaget i videoen øverst i artiklen.