På jagt efter Randers' DNA
Byen vil have et nyt image, der ikke fokuserer på byen som industri-by.
Randers vil have et nyt image, hvor det at være en industri-by ikke længere er i centrum.
Sammen med borgerne og byens virksomheder vil et af Danmarks største reklamebureauer Advise A/S nu gå på jagt efter den identitetet, der skal sælge byen over for nye tilflyttere og nye virksomheder:
- Vi synes, Randers har så meget spændende at byde på, og det vil vi gerne fortælle andre om, siger borgmester Claus Omann Jensen (V) til TV 2 | ØSTJYLLAND.
I processen skal randusianerne inddrages:
- Et brand skal jo ikke være sådan et slogan eller en smart kommentar - branding handler om den DNA, vi har, og den vil vi nu gå ud og spørge randusianerne om, hvad de synes, er vores stærkeste karaktertræk, siger Claus Omann Jensen.
Der er mange gode bud på, hvad det er, der gør Randers til Randers:
- Jeg synes, det er bymidten. Det er helt specielt, at det er samlet hernede i centrum, og det er hyggeligt at gå rundt, lyder det fra en randusianer
- Det er selve byen, det er selve forretningerne, det er selve atmosfæren, lyder det fra en anden.
I videoen øverst på siden kan du høre flere bud på, hvad randusianerne sætter pris på i deres by.